Cieľom projektu SLIPS je priniesť výhody service learningu, najmä pokiaľ ide o sociálne začlenenie a občiansku participáciu, do spolupráce medzi základnými školami, odborníkmi a akademikmi, ako aj neziskovým sektorom.
Projekt SLIPS alebo „Service Learning In Primary Schools“ vychádza z predchádzajúceho projektu SLUSIK (ktorý sa venoval service learningu na stredných školách) a snaží sa priniesť výhody service learningu, najmä pokiaľ ide o sociálne začlenenie a občiansku participáciu, do spolupráce medzi základnými školami, odborníkmi a akademikmi, ako aj neziskovým sektorom. Service learning na základných školách priamo prispeje k získavaniu zručností medzi učiteľmi základných škôl, ktoré im umožnia angažovať sa so žiakmi základných škôl inovatívnymi spôsobmi a budovať udržateľné partnerstvá s dobrovoľníckymi organizáciami.
Celkovým cieľom partnerstva je vštepovať občianske kompetencie medzi deťmi na základných školách, podporovať pochopenie, vedomosti, pocit zodpovednosti a osvojovanie si základných hodnôt a práv v celej Európe a v ich vlastných miestnych komunitách, ktoré s nimi zostanú po celý život. Práve tieto komunity pôsobia ako katalyzátor celoživotného a všestranného učenia sa sociálne uvedomelým spôsobom.
Pomoc pri obohacovaní skúseností detí prispievaním k pomoci a podpore druhým im pomáha rozvíjať občiansku zodpovednosť a posilňovať komunity. To, že si deti vyskúšajú tento pokročilý vzdelávací prístup, prináša širokú škálu výhod. Service learning môže rozvíjať schopnosť detí konštruktívne spolupracovať s ostatnými, povzbudiť ich, aby sa stali lepšími lídrami, budovať komunikačné zručnosti, ponúknuť príležitosť na zlepšenie ich schopností riešiť problémy, budovať osobnú identitu a morálny vývoj, medzikultúrne porozumenie a zlepšiť sociálnu zodpovednosť a občianske zručnosti.
Cieľom projektu SLIPS je riešiť problémy súvisiace s nedostatkom kapacít medzi učiteľmi základných škôl, zvyšovať ich zručnosti, vedomosti a vybaviť ich inovatívnymi metódami vzdelávania. V tomto zmysle je projekt SLIPS tiež veľmi dôležitý pre Európsky rok zručností, najmä pri riešení priorít - „inkluzívnej odbornej prípravy a zvyšovania kvalifikácie“ a riešení budúcich potrieb trhu práce.
V rámci projektu SLIPS sa snažíme vytvoriť spoločné porozumenie service learningu a prispôsobiť ho mladším žiakom a rôznym školským prostrediam, s ohľadom na kultúrne a právne faktory pre medzinárodnú spoluprácu.
Materiály, ktoré sú v súčasnosti vyvíjané v rámci workpackage 2 (Príprava projektu a výskum - Spoločný základ) v spolupráci s workpackage 3 (Rozvoj programu service learningu), rozšíria service learning na základných školách. Toto rozšírenie bude zahŕňať učebné osnovy a školiace materiály s príspevkami vzdelávacích inštitúcií a občianskej spoločnosti, dostupné v rôznych jazykoch, hodnotené prostredníctvom prieskumov a rozhovorov. Všetky materiály budú voľne dostupné na online platforme SLIPS.
Workpackage 4 (Školenie učiteľov pre service learningový program) bude venované školeniu učiteľov, s cieľom zapojiť 600 učiteľov, 150 vedúcich pracovníkov škôl a 90 tvorcov politík v 75 školách v 6 krajinách. Okrem toho každá krajina zapojená do projektu SLIPS usporiada online stretnutie na propagáciu projektu.
Workpackage 5 (Šírenie a udržateľnosť) bude zameraný na vplyv a udržateľnosť. Dôraz na vplyv a udržateľnosť sa bude klásť po celý čas trvania projektu a všetky materiály a výstupy projektu budú pravidelne zdieľané.
Dúfame, že sa k nám pripojíte na našej ceste s projektom SLIPS, aby ste sa dozvedeli viac o service learningu na základných školách a nechali sa inšpirovať našimi aktivitami a výsledkami.
Projekt realizujeme v spolupráci s Centre For European Volunteering, Out of the Box Europe, University of Granada, Vytautas Magnus University and Croatian Volunteer Development Centre.
Viac info sa dozviete TU.